تولید محتوا در شیراز

تولید محتوا در شیراز

تولید محتوا در شیراز یکی از خدمات پرمتقاضی برای کسب و کارهای محلی و کسب‌وکارهای جنوب کشور است که از جمله مهم‌ترین مسائل در سئو SEO و دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید. تمامی وب سایت ها، پیج‌های اینستاگرام، کانال‌های یوتیوب، کانال‌های تلگرامی و… برای جذب کاربر، افزایش فروش، افزایش اعتبار، تبلیغات و سایر اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت به محتوا احتیاج دارند. خدمات تولید محتوا در شیراز توسط شرکت‌ها و اشخاص مختلف به متقاضیان ارائه می‌شود.

فهرست مطالب

خدمات تولید محتوا در شیراز

خدمات مختلف تولید محتوا در شیراز یک حرفۀ تخصصی است و اصول و ظرافت‌های خاص خود را دارد. یک محتوای مناسب و خوب باید جذاب، گیرا، منحصر به فرد و مطابق با قواعد و اصول سئو نوشته شود. هر کسب‌وکاری مخاطبان خاص خودش را دارد و لحن ارتباط با مخاطبان می‌تواند متفاوت باشد. توجه به این موارد از جمله اصولی است که یک محتوانویس باتجربه باید آنها را رعایت کند.

توجه به قواعد نگارشی و ویراستاری، بررسی توضیحات بریف محتوایی، چگالی مناسب کلمات کلیدی برخی از پارامترهایی هستند که کیفیت یک محتوا را تعیین می‌کنند. محتواها انواع مختلفی دارند و تنها شامل متن‌های موجود در صفحات وب نمی‌شوند. کاربرد هرکدام از این محتواها متفاوت است. توصیه می‌شود که کسب‌وکارهای اینترنتی از پتانسیل‌های تمامی این محتواها برای بهبود سئو و بازاریابی دیجیتال استفاده کنند.

خدمات تولید محتوا در شیراز

انواع تولید محتوا در شیراز

تولید محتوای متنی، بلاگ و محصولات

تولید محتوای متنی، بلاگ و محصولات

در مورد تولید محتوای متنی باید گفت که پایه‌ای‌ترین نوع محتوا محسوب می‌شود. متون موجود در صفحات وب هم توسط کاربران اینترنت و هم موتورهای جستجو قابل درک هستند برای همین اصلی‌ترین محتوا را محتوای متنی در نظر می‌گیرند. این محتوای متنی باید دارای لحن مناسبی باشد تا ارتباط با مخاطبان به بهترین شکل ممکن برقرار شود.

تبلیغات و رپورتاژ آگهی

تبلیغات و رپورتاژ آگهی

تبلیغات و ریپورتاژ آگهی بخش مهمی از فرایند سئو خارجی هستند. متن‌های رپورتاژ آگهی و تبلیغات آنلاین در وب‌سایت‌های پرمخاطب مانند سایت‌های خبری منتشر می‌شوند به همین خاطر باید در نگارش آنها حساسیت بیشتری به خرج داد.

محتوای ویدئویی و تصویری

محتوای ویدئویی و تصویری

اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی بیشتر بر محتوای چندرسانه‌ای به‌خصوص فیلم و ویدیو تمرکز دارند. ویدئو از محبوب‌ترین فرمت‌ها برای تولید محتوای چندرسانه‌ای است و بهترین ابزاری است که با آن می‌توان به دیگران آموزش داد.

محتوای صوتی و پادکست

محتوای صوتی و پادکست

امروزه بیشتر افراد به‌جای خواندن کتاب ترجیح می‌دهند همان کتاب را به‌صورت صوتی یا پادکست گوش کنند. شما در هر مکان و یا هر موقعیتی که باشید به‌راحتی قادر به گوش‌دادن به یک فایل صوتی هستید. به همین منظور تولیدکنندگان محتوا، پادکست را به‌عنوان یک کانال توزیع ارزان‌قیمت و البته کاربرپسند برای جذب مخاطب در نظر می‌گیرند.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی

پست اینستاگرام، کپشن، ریلز، استوری، هشتگ‌گذاری، متن کانال‌های تلگرامی، کپشن ویدیوهای یوتیوب برخی از محتواهایی هستند که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند. تولید این نوع محتوا تابع اصول و قواعد خاصی است که در صورت توجه به آنها میزان بازدید کاربران از آن کانال یا صفحه افزایش پیدا می‌کند.

تأثیر و اهمیت تولید محتوا در شیراز

وجود یک وب‌سایت به‌تنهایی برای موفقیت کسب‌وکار شما در اینترنت کافی نیست. سایت شما باید از نظر محتوایی هم غنی و کامل باشد. صفحات محصولات و دسته‌بندی از جمله صفحاتی هستند که باید نسبت به محتوای آنها حساسیت بیشتری به خرج بدهید.

در ادامه برخی از دلایل اهمیت تولید محتوا را می‌خوانید:

معرفی کسب‌وکار

زمانی که کاربر وارد سایت شما می‌شود باید در کوتاه‌ترین زمان اطلاعاتی در مورد زمینۀ فعالیت کسب‌وکار، سابقه و اعتبار، محصولات، قیمت‌ها، روش‌های پرداخت و... به دست بیاورد. ارائۀ و انتقال این اطلاعات از طریق نگارش محتوا امکان‌پذیر است.

معرفی محصولات سایت

محصولات سایت همان آیتم‌هایی هستند که منجر به کسب سود می‌شوند. محصولات ممکن است به شکل فیزیکی یا غیر فیزیکی باشند؛ اما نقطهٔ مشترکی که در مورد آنها وجود دارد این است که باید به شکل صحیح به مشتریان معرفی شوند.

افزایش ترافیک و بازدید از سایت

صفحه اول گوگل حدود 71 درصد از کلیک‌های ترافیک جستجو را به خود اختصاص داده است و شما برای کسب رتبه در این صفحه به محتوای خوب احتیاج دارید. محتواها طبق تقویم محتوایی و کلمات کلیدی ترند تهیه می‌شوند که وظیفۀ بریف نویسی و آماده‌سازی تقویم محتوایی برعهده متخصص یا کارشناس سئو است.

جلب اعتماد مشتری

دلیل اعتماد مشتریان به سایت‌های معروف نظیر دیجی کالا محتوای قوی و به‌روز بودن سایت است. یک سایت پویا که در بازه‌های زمانی مشخص با محتوای جدید و به‌روزرسانی قیمت و موجودی محصولات آپدیت می‌شود همان چیزی است که کاربران به‌راحتی به آن اعتماد می‌کنند.

مشاوره رایگان

کاربران چه در دنیای واقعی و چه در فضای آنلاین قبل از اقدام به خرید نیازمند دریافت راهنمایی و مشاوره هستند. در دنیای اینترنت با وجود تعداد زیاد کاربران و بازدیدکنندگان، پاسخگویی به سؤالات مشتریان به‌صورت جداگانه امری وقت‌گیر و تقریباً غیر ممکن است. وجود محتوای مناسب در بخش پرسش‌وپاسخ و سؤالات متداول سایت در وقت مشتریان و مدیران سایت صرفه‌جویی می‌کند.

افزایش فروش

افزایش فروش زمانی رخ می‌دهد که تمامی نیازهای کاربر در وب‌سایت برطرف شده باشد. ارائۀ توضیحات جامع و کامل در خصوص محصولات، نحوۀ خرید، شرایط پشتیبانی، خدمات پس از فروش و گارانتی در قالب محتوای کاربرپسند، مشتریان را نسبت به خرید ترغیب می‌کند.

ویژگی‌های یک محتوای خوب

از آنجایی که محتوا یکی از بخش‌های مهم وب سایت محسوب می‌شود توجه به کیفیت آنها نیز حائز اهمیت است. یک محتوای خوب باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

تأثیرگذاری

در دنیای امروزی با پیشرفت تکنولوژی و انتشار انبوه اطلاعات در اینترنت محتوای شما باید برای کاربر تأثیرگذار باشد. آمارها نشان می‌دهد که هر روز حدود 70000 ویدئو در یوتیوب آپلود می‌شود. به این آمار تعداد وبلاگ‌های منتشر شده توسط وب‌سایت‌ها در سراسر دنیا را اضافه کنید و خواهید دید که اعداد از میلیون فراتر می‌روند.

در رابطه با محتوا در نظر داشته باشید که محتوای عالی با اطلاعاتی شروع می‌شود که مخاطبان شما آنها را مرتبط، جالب و شاید سرگرم‌کننده بدانند. حجم محتوا با توجه به درجه سختی کلمه کلیدی و موضوع انتخابی، می‌تواند کم یا زیاد باشد.

توجه به نیازهای کاربر

اطلاع از دغدغه‌های کاربران اینترنت و مشتریان به شما کمک می‌کند تا به سؤالات و خواسته مخاطبتان پاسخ مناسبی بدهید. برای سایت خود محتوایی در نظر بگیرید که دغدغه‌های مردم را برطرف کند و به پرسش‌های آنها پاسخ بدهد.

جذاب

در کنار سایر فاکتورهای ارزیابی کیفیت، جذابیت محتوا نیز بسیار مهم است. توجه به لحن نگارش محتوا با توجه به پرسونای مشتریان، پرهیز از کپی‌برداری از سایت‌های دیگر و ارائۀ مطالب تکراری به مخاطب، استفاده از آمار و ارقام به‌روز و مستند از مسائلی هستند که بر جذابیت متن تأثیر می‌گذارند.

دیزاین و طراحی صفحات وب، استفاده از تصاویر مناسب جهت جلوگیری از یکنواخت شدن متن هم از نظر بصری منجر به بهبود کیفیت محتوا می‌شوند.

تولید محتوا باهوش مصنوعی

هوش مصنوعی در دنیای امروزی به‌عنوان یک تکنولوژی جدید طرفداران زیادی دارد و بسیاری از کسب و کارها برای اهداف مختلف از این ابزار استفاده می‌کنند. کسب و کارهای کوچک جهت تولید محتوا در شیراز گاهی از هوش مصنوعی برای این کار کمک می‌کنند.

برخی سیستم‌های هوش مصنوعی در این زمینه عملکرد بهتری دارند که در ادامه معرفی می‌شوند.

ابزار ChatGPT

ابزار ChatGPT یکی از ربات‌های هوش مصنوعی است و به‌عنوان ابزار پردازش زبان طبیعی برای ایجاد مکالمه شبیه به انسان استفاده می‌شود. ابزار chatgpt این امکان را فراهم می‌کند تا به سؤالات پاسخ بدهد، اشتباهات خود را بپذیرد، پرسش‌های نادرست را به چالش بکشد و درخواست‌های نامناسب را رد کند.

برای ایجاد محتوا با کمک سیستم هوش مصنوعی چت جی پی تی می‌توان یک موضوع کلی را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرد و هرکدام از این بخش‌های کوچک را در قالب یک سؤال با سیستم هوش مصنوعی در میان گذاشت. سیستم ChatGPT به سؤالات مورد نظر پاسخ می‌دهد و مجموع این پاسخ‌ها یک محتوای کامل را تشکیل می‌دهند.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که تولید محتوا با این ابزار توصیه نمی‌شود مگر برای کسب‌وکارهایی که بودجه کمی برای این کار در نظر گرفته‌اند و از نظر منابع مالی دارای محدودیت هستند! الگوریتم‌های این سیستم قابل‌تشخیص بوده و اگر ایجاد محتوا به‌درستی انجام نشود تأثیر منفی روی سایت شما خواهد داشت!

در حالت کلی این ابزار صرفاً برای تولید محتوای متادسکریپشن صفحات وب و عنوان سئو سایت توصیه می‌شود نه مطالب تخصصی و حساس.

Rytr

کپی رایتینگ و استفاده از محتواهای موجود در وب برای تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات در سراسر جهان امری رایج است. نکتۀ اصلی که در این خصوص باید مد نظر قرار بگیرد این است که متن نهایی نباید به هیچ عنوان یک کپی از منابع اینترنتی باشد.

ابزار Rytr به‌عنوان دستیار شخصی هوش مصنوعی یک ابزار خلاقانه برای نوشتن متن محتواست که باتوجه‌ به متنی که کاربر ارسال می‌کند تمامی قواعد نوشتاری را در نظر می‌گیرد و یک متن جایگزین به‌عنوان خروجی به شما تحویل می‌دهد. این ابزار نیز یکی از جایگزین‌های chatgpt است

ابزار open Al

ابزار open Al یکی دیگر از ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی است. این ابزار محبوب به شکل تخصصی برای تولید محتوا در نظر گرفته شده است و بیشتر کاربران به آن اعتماد به کامل دارند. از این ابزار برای تسهیل فرایند کپی‌رایتینگ استفاده می‌شود.

ابزار shortly Al

ابزار shortly Al سیستم دیگری است که برای تولید مقالات و بلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هوش مصنوعی در سال 2020 راه‌اندازی شد.

مخاطبان این ابزار در درجه اول کسب‌وکارهایی بودند که به کپی‌رایت نیاز داشتند. این ابزار هم درست مثل ChatGPT به دو شکل پولی و رایگان قابل استفاده است.

نکات مهم در مورد chatgpt

  1. ابزار chatgpt می‌تواند یک محتوا را ظرف چند ثانیه آماده کند. سرعت عمل بالای این سیستم برای تولید متن یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود و از جمله دلایلی است که کاربران برای تولید محتوا در شیراز و سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.
  2. این ابزار تنها برای نوشتن متون و مقالات کاربرد ندارد. توانایی حل مسئله، کدنویسی، حل پروژه‌های دانشگاهی، پاسخ به نمونه سؤالات امتحانی از جمله دیگر قابلیت‌های چت جی پی تی هستند.
  3. نسخه 3.5 ابزار chatgpt رایگان است. ازآنجایی‌که chatgp توسط ابزار open AI توسعه‌یافته استفاده از آن کاملاً رایگان است و برای کار با آن کافی است یک حساب کاربری در این سیستم ایجاد کنید. نسخه 4 این سیستم با قابلیت‌های اضافی و پیشرفته به شکل پلن‌های دلاری قابل تهیه است.
  4. این ابزار از تعامل خود با کاربران یاد می‌گیرد. در حقیقت هنگامی که از ابزار chatgpt استفاده می‌کنید، تعاملاتی که با کاربر صورت می‌گیرد باعث می‌شود تا سیستم هوش مصنوعی اطلاعات بیشتری در زمینه‌های مختلف کسب کند و در آینده با کمک همین دانش کسب شده پاسخ‌های مناسب‌تری به پرسش‌های کاربران ارائه بدهد.
  5. با اینکه این ابزار در سال 2022 شروع به کار کرد اما طی همین مدت کوتاه، در مقایسه با سایر سیستم های رقیب، محبوبیت و شهرت بیشتری کسب کرد. بخشی از دلیل این محبوبیت طراحی رابط کاربری سادۀ آن است که تعامل با کاربران را تسهیل می بخشد.
  6. در کنار مزایای chatgpt نباید محدودیت‌های آن را نادیده گرفت. محتواهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برطبق الگوریتم‌های خاصی نوشته می‌شوند که الگوی آنها به‌سادگی قابل شناسایی است. در کنار این موضوع باید محدودیت نوشتاری این سیستم را هم در نظر بگیرید. زمانی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنید تنها قادر به تولید تعداد مشخصی کلمه در هر ساعت هستید.

سخن پایانی

تولید محتوا به شکل اصولی و صحیح کلید موفقیت کسب و کار شما در فضای مجازی است پس نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشید. شیراز سئو، از برترین شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو در شیراز و تولید محتوا با سابقه‌ای درخشان در این حوزه آمادۀ دریافت سفارش‌های شماست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت پکیج‌های محتوایی از طریق شماره‌های درج شده در سایت یا صفحه تماس با ما با کارشناسان ما در تماس باشید!

سوالات پر تکرار

یکی از سؤالات اصلی در مورد Content Creation مربوط به قیمت تولید محتوا در شیراز است. تعیین هزینه نهایی محتوا به کیفیت کار، تعداد کلمات مد نظر و نوع محتوا بستگی دارد. به‌عنوان مثال برای محتوای متنی قیمت‌ها بر اساس 1000 کلمه (تعداد معمول کلمات برای یک وبلاگ) تعیین می‌شود.

در مورد محتواهای چندرسانه‌ای اعم از عکس، فیلم و صوت پارامترهای تأثیرگذار بر قیمت، گسترده‌تر هستند. به‌عنوان مثال بازیگران فیلم، تیم انیمیشن‌سازی، گویندگان، هزینه‌های مربوط به تدوین و ادیت عکس و فیلم از جمله متغیرهایی هستند که قیمت نهایی را مشخص می‌کنند.

 

  •  رتبه اول گوگل با سئو SEO !
  •  رتبه اول سرچ گوگل با سئو محلی!
  • رتبه برتر در گوگل با استفاده از تبلیغات  Google Ads !
  •  جایگاه اول نتابج جستحوی گوگل با اسنیپت ها!
  •  

واقعیت این است که پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد اما طبق تحقیقات متعدد ثابت شده که عمر دامنه سایت در این فرآیند نقش مهمی دارد؛ البته کلمه کلیدی و میزان رقابت آن نیز بسیار حائز اهمیت است.

موتور جستجوی گوگل به طور دائم در پی پیدا نمودن وب سایت های با کیفیت مناسب جهت افزودن به نتایج جستجوی خود می گردد. هدف هر فردی، ایجاد وب سایتی است که ارزش حقیقی خود را هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو نشان دهد. 

  • تحقیق کامل و ارائه اطلاعات دقیق و موثق 
  • استفاده از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت
  • نگارش واضح و مختصر با زبانی ساده
  • استفاده از کلمات کلیدی مرتبط
  • بهینه سازی برای موبایل
  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، تیترها، متن و توضیحات متا
  • ساختار مناسب با عناوین، تیترها، پاراگراف ها و تصاویر
  • بهینه سازی برای موبایل
  • استفاده از ابزارهای سئو
  • وب سایت های آموزشی (مانند Moz) 
  • کتاب ها و مقالات
  • دوره های آنلاین
  • رقابت بالا
  • کمبود منابع (زمان، پول، نیروی انسانی)
  • کمبود اطلاعات
  • عدم آشنایی با ابزارها و مخاطبان
  • موانع فرهنگی
  • قوانین و مقررات
  • فیلترینگ
  •  تولید محتوای با کیفیت بالا و جذاب
  • ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند به مخاطبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *